Anttila & Hakaniemi vie ystävällistä Suomi-designia maailmalle – uusi lifestyle-brändi myyntiin Kiinan suurimmille online-alustoille

Anttila & Hakaniemi vie ystävällistä Suomi-designia maailmalle 

Skandinaavinen design kiehtoo kiinalaista vaurastuvaa keskiluokkaa – suomalaiselle muotoiluosaamiselle se tarjoaa mahdollisuuden tavoitella suuria.

Muotoilijakaksikko Tapio Anttilan ja Jonas Hakaniemen suunnittelema kansainvälinen lifestyle-brändi lanseerattiin Kiinassa marraskuun lopulla. Brande toteutti brändin verkkoalustan Euroopan markkinaan.

"Suomalainen muotoilu on maailman ystävällisintä. Ei vain toimivaa ja esteettistä, vaan kauniilla tavalla tasapainossa ympäröivän maailman kanssa."

Leikkisiä, hauskoja ja turvallisia, kaiken ikäisille soveltuvia tuotteita, joiden ytimessä on suomalainen muotoilu. Kiinalaisen Helen Xin mielessä pitkään kytenyt ajatus skandinaavisesta lifestyle-brändistä toteutui suomalaisen muotoilijakaksikko Tapio Anttilan ja Jonas Hakaniemen käsissä.

Marraskuun lopulla Kiinassa lanseerattu Oloilu tavoittelee etenkin Aasian skandinaavisesta designista innostuneita kuluttajia ja se tulee myyntiin maan suurimmille online-alustoille Taobaolle ja JD:lle ennen joulua. Pohjoismaihin ja muualle Eurooppaan myynti laajenee ensi vuoden aikana.

– Tämä oli ainutlaatuinen tilaisuus toteuttaa kokonaisvaltainen ja täysin uniikki konsepti. Tuoteportfolion lisäksi olemme olleet suunnittelemassa yrityksen strategiaa nimestä ja tarinasta lähtien sekä vastanneet kaikesta visuaalisesta identiteetistä – logosta, pakkauksista, tuote- ja brändikuvauksista, Tapio Anttila sanoo.

Brande vastasi Oloilun digitaalisen alustan toteutuksesta ja sisällöistä Euroopan markkinoille.

 

Oloilu tuotteita makuuhuoneessa. Vauvan kehto ja sivupöytä.

Oloilu on säilytyskalusteista ja pienhuonekaluista koostuva huonekalubrändi, jonka päämateriaaleja ovat huopa ja puu. Mukana on pinottavia huopaisia säilytyslaatikoita, valaisin, vauvan kehto ja leikkiin kutsuva Kieppu-istuin.

 

Toinen mallisto keväällä 2021

Suomea jo pitkään ihailleelle Helen Xinille oli alusta alkaen selvää, että hän halusi tehdä yhteistyötä nimenomaan suomalaisten muotoilijoiden kanssa.

– Kiinnostus ekologisiin materiaaleihin, tuotteiden alkuperään ja turvallisuuteen kasvaa Aasiassa. Suomalainen muotoilu taas on maailman ystävällisintä. Se ei ole vain toimivaa ja esteettistä, vaan myös kauniilla tavalla tasapainossa ympäröivän maailman kanssa, Xin suitsuttaa.

Anttila & Hakaniemi jatkavat Oloilun taiteellisina ja strategisina johtajina.

– Vaikka olemme saaneet lyhyessä ajassa paljon aikaan, tämä on vasta alkua. Potentiaalia on paljon, skandinaavisuus kiinnostaa maailmalla ja uskomme tähän täysillä, sanoo Jonas Hakaniemi.

 

Oloilun tuotteita lastenhuoneessa