Arto Kuuluvainen

Analyysit, asiakas- ja sidosryhmäymmärrys

Uskon tutkittuun tietoon perustuvaan aitoon ymmärrykseen. Urheilun maailmassa varttuneena uskon myös jatkuvaan mittaamiseen. Miten muuten voit tietää olevasi oikealla polulla?

Tapanani on tarttua ennakkoluulottomasti uusiin haasteisiin. Tämä on vienyt minut monenlaisiin tilanteisiin: Olen mm. väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi, asunut useampaan otteeseen ulkomailla ja kehittänyt yhden Suomen ensimmäisistä yliopistotasoisista urheilujohtamisen kursseista. Lisäksi olen toiminut maailman ehkäpä koulutetuimpana jääkiekkomailakauppiaana, työskennellyt B2B-myynnin avainroolissa ranskalaisessa pörssiyrityksessä, kirjoittanut kaksi tietokirjaa urheilubisneksestä, toiminut urheilumarkkinoinnin asiantuntijana maan merkittävimmille medioille sekä sparrannut Suomen suurimpiin kuuluvien yritysten markkinointijohtoa sponsoroinnissa.

Teoreettinen ymmärrys edesauttaa monimutkaisten kokonaisuuksien hahmottamista, mutta todellinen osaaminen kehittyy vain käytännön tekemisen kautta.

Yrittäjäperheestä ponnistaneena en ole koskaan laskenut sen varaan, että pelkkä koulutus kantaisi kovinkaan pitkälle nykymaailmassa. Nautinkin suunnattomasti siitä, että saan upottaa käteni kyynärpäitä myöten saveen ja auttaa asiakkaitani luomaan uutta bisnestä.

Erityisosaaminen

Tutkimusmetodit

Brändit

Kansainvälinen liiketoiminta

Liiketoimintamallit

Urheilumarkkinointi ja sponsorointi

Viestintä

Myynti