Brandecast jakso 5: Ihmislähtöistä ja yhteisöllistä dataa - Jyrki Hyyrönmäki & DataSpace Europe Oy

Brandecast jakso 5: Ihmislähtöistä ja yhteisöllistä dataa - Jyrki Hyyrönmäki & DataSpace Europe Oy

Jaksossa Lassen vieraaksi saapuu DataSpace Europe Oy:n tuotejohtaja Jyrki Hyyrönmäki

 

Jokainen meistä tuottaa ja käyttää dataa päivittäisessä elämässämme, halusimme tai emme. DataSpace Europe tekee datan arkipäiväisestä liikeestä näkyvää ja mahdollistaa siten uusien, tulevaisuutta rakentavien palvelujen synnyn.

– Datan hyödyntäminen on aiemmin perustunut pitkälti ajatukseen, jonka mukaan vain omassa tiedossa oleva data on arvokasta. Sen aika alkaa olemaan nyt ohitse, toteaa päivän jaksossa vieraileva, datanvälityspalvelu Tritomin marraskuussa julkaisseen DataSpace Europe Oy:n tuotejohtaja Jyrki Hyyrönmäki.

Tritomin on määrä ensimmäisenä kotimaisena datanvälityspalveluna yhdistää suomalaisen ruoka-alan toimijat aina maataloudesta viranomaisiin ja tutkimuslaitoksiin sekä elintarviketeollisuudesta vähittäiskauppaan ja kuluttajaan asti. Bisnesmuotoilutoimisto Brande oli mukana DataSpace Europen ja Tritomin kokonaisvaltaisessa kehityksessä muun muassa vision arvoisen brändin rakentamisessa.

– DataSpace Europen missio pureutuu syvälle jokaisen ihmisen ja yrityksen arkeen. Tämän matkan saattaminen alkuun liiketoimintamallin ja tuotteistuksen kautta on ollut innostavaa ja inspiroivaa. Tässä muotoilemme toden teolla tulevaisuutta, toteaa Branden kehitysjohtaja Antti Toivonen.

Kuuntele Lassen ja Jyrkin mielenkiintoinen keskustelu siitä, miten DataSpace Europe rakentaa eurooppalaista reilun datatalouden vallankumousta inhimillisemmän, turvallisemman ja tasa-arvoisemman huomisen puolesta. Tästä aiheesta puhutaan vielä kahvipöydissä!


Kuuntele jakso Spotifyssa nyt! 


https://www.dataspace.fi/

https://www.data-avaruus.fi/

 

 

Brandecast jakso 5:  Ihmislähtöistä ja yhteisöllistä dataa - Jyrki Hyyrönmäki & DataSpace Europe Oy