Täysi kahvila ja vapaa tuotantokapasiteetti ohjasivat Miriam'sin ottamaan verkkomyynnin haltuun

Täysi kahvila ja vapaa tuotantokapasiteetti ohjasivat ottamaan verkkomyynnin haltuun

3.8.2020 14:05
#Digitaalisuus #Strategia ja konsepti #Brändi

Määrätietoinen konseptin ja verkkomyynnin kehittäminen nostivat kahvila Miriam’sin digitaalisen kahvilabisneksen edelläkävijäksi. Oma “pilvileipomo” Cloud Bakery vei asiakaskokemuksen uudelle tasolle ja sujuvoittaa arjen työtä.

“Verkkokaupan konsepti on todella omanlaisensa. Kun on tuoretuotteista kysymys, ei voida mennä ihan perusverkkokaupalla.”

Miriam Laitinen
Yrittäjä

Yhteinen matka pähkinänkuoressa

Jyväskylän makeimman kahvilan, Miriam’sin asiakaspaikat olivat jatkuvasti täynnä, mutta keittiössä riitti tuotantokapasiteettia. Täytyi keksiä jotain uutta, jotta myynti saadaan täyteen potentiaaliinsa. Tästä sai alkunsa Miriam’sin digitaalinen vallankumous.

2015

  • Kahvilakonseptin jalostaminen
  • Brändi
    • Strategian ja brändin kirkastaminen
    • Ylivoiman määrittely
  • Verkkosivu-uudistus


2016

  • Digitaalinen palvelumuotoilu
  • Digitaalisen myynnin strategia
  • Verkkosivujen uusinta


2018

  • Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen jatkuu
  • Herkkukaupan konsepti
    • Hurmaavat herkutteluhetket
    • Kotiinkuljetus
    • Herkkupalvelu yrityksille
    • Juhla- ja kokouspalvelu
  • Toiminnanohjausjärjestelmän suunnittelu ja kehitys
  • Brändimateriaalin tuottaminen


2020

  • Vuosien kehityksen lopputuloksena syntyi Cloud Bakery -konsepti
  • Henkilöstön valmennus
  • Markkinointi
    • Markkinointimateriaalit
    • Sosiaalisen median kampanjat
    • Markkinointivideot

 

Tutustu täällä

Cloud Bakeryn tarina

Laadukas tuoretuotteiden digitaalinen myynti vaati pohjalle täysverisen toiminnanohjausjärjestelmän kehityksen. Ketterä ja Miriam'sille varta vasten suunniteltu verkkokauppa tekee tilaamisesta vaivatonta – tuotteet tulevat sinne, missä asiakas on. Miriam’s puolestaan pystyy toimittamaan taloudellisesti useamman tilauksen samalla kertaa. Yritysmyyntiä silmällä pitäen syntyi Herkkupalvelu, johon yritykset voivat kirjautua ja tilata tuotteet laskulle. Kaikesta tästä kehitystyöstä muotoutui lopulta täysin uusi liiketoimintamalli, Miriam’sin oma “pilvileipomo”: Cloud Bakery.

“Herkutteluhetkiä, jotka nostavat pilviin, siinä vaatimaton tavoitteemme.”

Kahvila Miriam’s

Saavutetut hyödyt

1. Verkkokauppa ja uusi toiminnanohjausjärjestelmä sujuvoittavat myyntiä ja hallinnointia.

2. Brändin kirkastustyö näkyy varsinkin markkinoinnin puolella. Nyt meillä on tietty selkeä linja, jolla viestimme asiakkaille.

3. Uusi verkkokauppa helpottaa tuotteiden tilaamista kasvattaen myös tilausmääriä.

4. Cloud Bakery -konsepti on nostanut kuljetustilausten osuutta myynnistä. Myynti on ollut koko ajan noususuhdanteessa.

Miriam Laitinen

Miriam's
Yrittäjä

Matkasta sanottua:

Sami Kuusisto Brändikehitys ja konseptointi
Miriam'sin omistajien alkuperäinen näkemys Suomesta puuttuvasta kahvilakulttuurista sekä ennakkoluuloton asenne kehitysajatuksille oli paras mahdollinen maaperä liiketoiminnan kehittämiselle. Yhteistyön tuloksena erityisesti brändin kokemuksellisuus vahvistui ja bisnes löysi täysin uudenlaisia toiminnan ja ansainnan malleja. Itselle yhteistyö oli erityisen innostavaa, koska juuri tämänkaltaista yrittäjyyttä haluaa olla aidosti tukemassa.
Jari Palonen Strategia ja konseptit
Ihailen Miriam Laitisen intohimoa ja näkemyksellisyyttä. Hänen parikymppisenä perustamansa yritys on kehittynyt alansa hienoimmaksi yritykseksi Jyväskylässä. Hän on onnistunut luomaan konseptin, joka erottuu myönteisesti kaupungin muusta tarjonnasta. Miriam’s kehittää toimintojaan yhä ennakkoluulottomasti. Koronavuonna tehty digiloikka on upea osoitus kyvystä reagoida nopeasti ja uskosta alan tulevaisuuteen. On ollut inspiroivaa olla osa Miriam’sin kehitystä.