Täysi kahvila ja vapaa tuotantokapasiteetti ohjasivat ottamaan verkkomyynnin haltuun
Määrätietoinen konseptin ja verkkomyynnin kehittäminen nostivat kahvila Miriam’sin digitaalisen kahvilabisneksen edelläkävijäksi. Oma “pilvileipomo” Cloud Bakery vei asiakaskokemuksen uudelle tasolle ja sujuvoittaa arjen työtä.

Yhteinen matka pähkinänkuoressa
Jyväskylän makeimman kahvilan, Miriam’sin asiakaspaikat olivat jatkuvasti täynnä, mutta keittiössä riitti tuotantokapasiteettia. Täytyi keksiä jotain uutta, jotta myynti saadaan täyteen potentiaaliinsa. Tästä sai alkunsa Miriam’sin digitaalinen vallankumous.
2015
- Kahvilakonseptin jalostaminen
- Brändi
- Strategian ja brändin kirkastaminen
- Ylivoiman määrittely
- Verkkosivu-uudistus
2016
- Digitaalinen palvelumuotoilu
- Digitaalisen myynnin strategia
- Verkkosivujen uusinta
2018
- Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen jatkuu
- Herkkukaupan konsepti
- Hurmaavat herkutteluhetket
- Kotiinkuljetus
- Herkkupalvelu yrityksille
- Juhla- ja kokouspalvelu
- Toiminnanohjausjärjestelmän suunnittelu ja kehitys
- Brändimateriaalin tuottaminen
2020
- Vuosien kehityksen lopputuloksena syntyi Cloud Bakery -konsepti
- Henkilöstön valmennus
- Markkinointi
- Markkinointimateriaalit
- Sosiaalisen median kampanjat
- Markkinointivideot
Cloud Bakeryn tarina
Laadukas tuoretuotteiden digitaalinen myynti vaati pohjalle täysverisen toiminnanohjausjärjestelmän kehityksen. Ketterä ja Miriam'sille varta vasten suunniteltu verkkokauppa tekee tilaamisesta vaivatonta – tuotteet tulevat sinne, missä asiakas on. Miriam’s puolestaan pystyy toimittamaan taloudellisesti useamman tilauksen samalla kertaa. Yritysmyyntiä silmällä pitäen syntyi Herkkupalvelu, johon yritykset voivat kirjautua ja tilata tuotteet laskulle. Kaikesta tästä kehitystyöstä muotoutui lopulta täysin uusi liiketoimintamalli, Miriam’sin oma “pilvileipomo”: Cloud Bakery.
“Herkutteluhetkiä, jotka nostavat pilviin, siinä vaatimaton tavoitteemme.”
Kahvila Miriam’s
Saavutetut hyödyt
1. Verkkokauppa ja uusi toiminnanohjausjärjestelmä sujuvoittavat myyntiä ja hallinnointia.
2. Brändin kirkastustyö näkyy varsinkin markkinoinnin puolella. Nyt meillä on tietty selkeä linja, jolla viestimme asiakkaille.
3. Uusi verkkokauppa helpottaa tuotteiden tilaamista kasvattaen myös tilausmääriä.
4. Cloud Bakery -konsepti on nostanut kuljetustilausten osuutta myynnistä. Myynti on ollut koko ajan noususuhdanteessa.
Miriam Laitinen
Miriam's
Yrittäjä
“Verkkokaupan konsepti on todella omanlaisensa. Kun on tuoretuotteista kysymys, ei voida mennä ihan perusverkkokaupalla.”
Miriam Laitinen
Yrittäjä